Google+ Followers

onsdag 10 december 2008

Snöbollar till Moa

(bild lånad av arla)

I dag har jag haft besök av en liten söt dam som blev bjuden på Snöbollar med lime. Snöbollarna tillverkades av sonen på klassens julfest i måndags. Hon ville nu ha receptet så varsågod gumman! Hoppas du hälsar på snart igen.
Snöbollar med lime
35 st
100 g rumstempererat smör
1 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
1 dl kokosflingor
3 dl havregryn
1 msk vatten
rivet skal och pressad saft av 1 lime
Garnering:Kokosflingor
Gör så här
Rör ihop smör och socker. Rör i vaniljsocker, kokos, havregryn, vatten, limeskal och saft.Forma runda bollar och rulla dem i kokos. Förvara i kyl eller frys.

6 kommentarer:

Ann-kristin S sa...

Det där såg gott ut :)

ungamorsan91 sa...

Det ser jättegott ut! Spännande med lime också. :)

Jennie sa...

Jag håller i en tävling på min blogg just nu med en riktigt fin julklapp som pris! Kika in för mer info om hur du tävlar!

Hälsningar,
Jennie
www.kalasgott.blogg.se

Solan sa...

Låter jättegot. Just nu kan du vinna en Julgodisbok på min blogg så Välkommen. Ha det gott//Solan

Sara sa...

Hej Annamaria! Tack för din kommentar, det är mycket riktigt det du skriver. Jag är så frånvarande i mitt bloggande som jag bara kan vara och det verkar fortsätta så, jag har lite saker i privatlivet som jag måste prioritera! Sköt om er och ha en riktigt god jul!! Kramar Sara

mimmismat sa...

Vill önska dig och din familj en fin och god jul.
Kram/Mimmi