fredag 25 april 2008

En väldigt lång enkät....

Jag har fått ännu en utmaning och den här var låååång men med korta svar. Men vad gör man inte för Kungen av landet lagom som har utmanat mig! Enkäten handlar om varför blogga?



Här är mina svar:

1. Hur länge har du bloggat?
Sedan 12 september 2007.


2. Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv börja blogga?
Läste knappt bloggar alls då.

3. Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Martins brödblogg


4. Hur känner du dig inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
Äsch alla är väl nybörjare någon gång. Jag måste inte läsa dem nu heller.

5. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Det varierar.

6. Av de bloggare du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar/t.ex. teknikbloggar, modebloggar, politikbloggar?
Jag läser dagboksvarianter, en inredningsblogg och massor av matbloggar

7. Nämn en bloggare (obs länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om
???????????


8. Nämn en bloggare (obs länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om?
Lata mammans blogg. Vi är båda sjuksköterskor och vi bloggar mat!

9. Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
Tycker nog det är rätt kul. Om bloggandet görs när det passar – så att han slipper ta hela läggningen av tre barn själv – hihihi. Men å andra sidan så har kärleken fått god mat.

10. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Ja det tror jag i alla fall. Det finns nog ingen som inte vet att jag älskar MAT och matlagning!

11. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränser hela tiden?
Ja det är lagom så här.

12. Nämn några saker som du aldrig skulle blogga om och varför?
Jag bloggar mat + lite annat ibland men det är bra så.

13. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse tror du?
Viljan att dela med mig av min mat styr – och längtan efter att få skriva en egen kokbok – boken finns nu på bloggen istället.

14. Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Det beror nog på vilken sorts blogg man har.

15. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nej – men det skulle vara kul att ha matbloggsträff – vi är ju ganska många.

16. Tror du det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Säkert – det är farligt att leva!

17. Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar. Och isåfall: Hur har du hanterat detta?
Nej

18. Har du skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Nej


19. Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Några gånger har jag känt mig stressad över att jag har ingen mat eller recept att blogga om – då får man fundera över varför man bloggar…..

20. Tror du att du fortfarande efter två år bloggar? I såfall: Tror du att ditt bloggande förändrats då?
Den som lever får se. Kanske bloggen avslutas om ett fantastiskt erbjudande om att få skriva en kokbok kommer eller varför inte få skriva massor av underbar mat i trevlig tidning! Så förmodligen så bloggar jag ju då…..


21. Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Nej

22. Avslutningsvis 1: Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
Det är väldigt roligt och inspirerande helt enkelt.

23. Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Nya trevliga bekantskaper – och sen hittar man även endel nygamla bekantskaper också!

24. Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.Lina, Anna-Eva, Malin, Johanna, Christina

Puh nu var det gjort! Ha en skön lördag!
Nu ska jag spela innebandy mot min son och hans lag. Vi är väldigt få mammor - kommer att få springa livet ur mig. Hur ska då morgondagen bli - träningsvärk i baken brukar det bli. Konstigt men ändå. Ikväll blir det grillat och en massa rödvin tror jag. Tur att jag kan skylla på innebandyn i morgon om jag är trött....

4 kommentarer:

lina sa...

Oj vilken lång utmaning!!! Ska ta itu med den så fort jag hinner! Ha en skön lördag!

Socker Conny sa...

Tackar...

Anonym sa...

Oh gud palla!

Anna-Eva sa...

Nu har jag antagit utmaningen!