onsdag 23 april 2008

Vårsol med korv


Onsdag - Idag är mitt tips: ta fram grillen, grilla korv med bröd. Jag gillar de tjocka bäst och barnen vill så klart ha smala korvar (för övrigt så stod det 2 barn extra på kö till korvgubben - maken förstås och då är det perfekt med korv) . Grilla bröden lite också så dem blir frasiga och goda. Massor med stark senap och så rostad lök på - Mums! Vi satt på altantrappan - eftersom det inte finns några möbler framme ännu. Solen värmde oss och livet kändes väldigt trevligt! Lillhönan fick såklart mumsa på ett korvbröd. Njut av våren hörni - glöm inte det i den stressade vardagen! Stor vårkram från en lycklig mamma!

9 kommentarer:

lina sa...

Vi har haft underbart väder idag!!! Tyvärr blev det ingen grillning, sparar det till helgen! Nu blev jag sugen på rostad lök....var år och dar sedan jag åt det ju!!!

M. sa...

kul att du tittade in på min blogg:) nu ska jag kolla in din:) ha det så bra:)

Anonym sa...

Hej vännen! Har faktiskt tittat in ibland och sett att du inte "haft lust" på ett tag. Sånt händer! Det är lite komiskt, för min "lust" att blogga försvann typ samma dag som du skrev sist och nu är min blogg borta.... Det var inte val, den försvann när jag inte varit inne på den på ett tag. Kanske återkommer jag, kanske inte. Har börjat jobba nu och känner väl inte riktigt att jag har tid ännu. Har ju så många projekt för mig, med fotbollsspelande (jo, det är SANT, visst är jag hopplös) och annat. Sköt om dig och pussa på familjen! Vi kommer neråt nästa gång 6-9/6. Kanske hinner vi ses då.... Annars är ni väldigt, väldigt välkomna upp i sommar!!! Då kan vi dricka vin och fnittra natten lång igen. DET var LÄNGE sen :) Saknar er! Tusen kramar, Camilla

annamaria sa...

Hej Millan! jag saknar er också!!! Visst vore det underbart med fniss och vin i mängder!!!! Jag är så nyfiken på nya jobbet! Du kan väl skicka mig ett mejl - du har min adress eller? Vi ses snart då - det går fort till juni! Stor kram!!

Karin W. sa...

Visserligen skiner solen här i norr men det är fortfarande vinter. Reklambladet från Coop var fylld med grilltips men som sagt var ... än så är det långt till vår och grillen får stå inomhus någon månad till.

Utemöbel tills vidare ... sparken

annamaria sa...

Vårt land är rätt fantastiskt ändå! Här lyser solen och det är lite vårvarmt på dagarna - även om natten är kall.

Malin sa...

Hej

Anna om du får camills mailadress snälla ge mig den oxå,
vill gärna ha kontakt med tjejen

Kram

Socker Conny sa...

Var det Camilla från Hovet?

Ojojoj det var länge sedan man såg/hörde något om henne. Hennes lilla syster har jag stött på lite varstans.

ha dé..

Anna-Eva sa...

Välkommen tillbaka! Jag ser att vi drar åt samma håll igen, jag syftar på korvgrillningen, visst är det underbart?