söndag 15 juni 2008

Rabarberpaj fast med jordgubbar och lime creme fraiche


Jag tror jag skulle kunna leva på rabarberpaj. Min första rabarberpaj går att variera i det oändliga. Häromdagen så inventerade jag trädgårdslandet och fyllde upp pajen med rabarber och citronmeliss. Inte har jag recept så man gör av med 2 kilo citronmeliis så då får det bli lite i pajen. Hur använder du citronmeliss?

I degen så bytte jag ut lite av mjölet mot havregryn - så att det blir sådär lagom smuligt som på bilden ovan. Tog sirap på rabarberna och melissen i stället för socker. Testa!

Det fungerar så underbart bra också med jordgubbar istället för rabarber.....vispad lime creme fraiche till. Mums! Vispa creme fraiche tills den blir styv - den blir helt lös och rinnig först innan den stelnar till igen. Lite florsocker och limeskal i!




3 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det gott med rabarber.Har inte kommit igång med jordgubbarna riktigt än, men snart!!

Dubbelörn sa...

Det här lät verkligen supergott o vi som älskar rabarber. Sparar receptet o tipset med creme fraiche var också toppen ;)

KRam

Anonym sa...

Creme fraichen måste jag testa, passar nog till chokladkakor också!