onsdag 12 september 2007

Jag AnnaMaria har en alldeles egen blogg!

Ja välkommen! Cyber-världen nästa! Denna lilla blogg blev till av en slump, under tiden kålpuddingen stod i ugnen. God blev den...ibland är det rysligt gott med en vanlig hederlig kålpudding med mycket sirap. Inget för GI-folket men i alla fall. Det är något jag nu funderar över. Jag har aldrig bantat i hela mitt liv. Nu är det dock dags. Efter tredje barnet så infinner sig inte matchvikten precis. Vet däremot inte om det är min grej att köra någon särskild diet. GI, bananbanta, soppbanta nja... vi får väl se. Jo förresten jag har visst bantat en gång - med soppa. En soppa som skulle förtäras hur ofta man behagade - och ingenting annat fick ätas. Min make och jag startade på söndagen. Han orkade ett dygn. På tisdagskvällen låg jag i sängen och vibrerade och skrek ner till min käre - åk och hämta kebab nu!!!!!! Annars svälter jag ihjäl, ja så var det med den bantningen. Bra smala recept efterlyses med andra ord. Barnvagnen får rulla många meter för att få ordning på den här kroppen i stället tror jag.
Vad lycklig jag är - en MATNÖRDIG MAMMA har en alldeles egen matblogg. Kommer mer recept framöver. Ska nu bada barn. PS. Varför gillar inte barn kål? DS

Kram på er från Cyber-mamma

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Anna/Anders
Vi ÄLskar också mat, men vi har testat GI och det funkar! :P fast Anders inte tror det. och det finns väldigt många och goda recept utan groddar och bönor!
EN Mat hälsning
Mikael,Martina (Nybro)