fredag 2 januari 2009

God fortsättning och rätt tråkig januarimat


God fortsättning på er alla! Jag är sådär glad, min kamera fungerar inte. Den gick sönder på julaftons morgon. Inga bilder på nyårsmenyn med andra ord. Tur att man har ett litet lager. Ja nu är det dags för den där vanliga maten igen. Här älskas falukorv över allt annat utom av mig då kanske. Men ibland får det gå ner....falukorv i ugn med bostongurka, gul lök, senap och ketchup. Hemjgort mos till det. Ja visst är det väl gott men rätt ledsamt...........Jag måste nog säga att det är godare att dela korven på mitten, gör en röra av creme fraiche, lite chilisås, hackad gurka, lite lök och så lite majonnäs, riven ost på. Sen in i ugnen, ja det är godare. Testa det!
Vad äter ni nu när livet blir mer vardag igen?

3 kommentarer:

Ann-kristin S sa...

Ja vi hade Lasagne här om dagen och det var verkligen gott att äta något "vanligt" igen

Anonym sa...

Ha ha jag som längtade efter ugnsfalu idag! håller med att man vill ha lite annan mat nu, längtar efter sallad fast snön vräker ner ute!

Anonym sa...

När vi gör falukorv i ung brukar vi fylla den med äpple, tomat, ost, senap ketchup,lök och sist hälla på lite grädde. Brukar bli smakrikt och är godare för mig som inte gör volter för någon form av korv.