lördag 3 januari 2009

Ro-tel och Santa Fe Soup

Bild lånad från Ro-tels hemsida


I kväll ska jag laga Santa Fe Soup - med amerikanskt recept. Min kära arbetskamrat har varit så snäll och tagit med roliga produkter från USA hem till mig. Jag har inte sett den tomat/chili-burk som är en ingrediens i soppan/grytan. Har du möjligen sett den eller vet var jag kan få tag på den? Även denna dressingsmix ingår - har du sett den kanske?

Bild lånad från hemsidan

Så här ser receptet ut i alla fall, det kanske går att använda andra produkter, har inte testat.

Marias Santa Fe Soup

1 kg blandfärs

1 hackad gul lök

2 pkt dressing mix, ranch style

2 pkt taco seasoning

1 brk black beans

1 brk kidneybönor

1 brk pinto beans

1 brk Ro-tel tomater/chili

2 brk majs (det ska egentligen vara vit majs men det finns inte här - eller?)

Bryn färs och lök. Tillsätt övriga ingredienser. Sjud 2 timmar.

Servera med bacon, creme fraiche och ost.

Jag är lite tveksam till att sjuda allt 2 timmar - tror det finns risk att bönorna koker sönder. Jag häller i dem sista 15 minuterna bara.

Roligt att laga lite annan mat! Tack snälla Maria!

7 kommentarer:

Anonym sa...

OLW har en dippmix med smaken ranch :)

Anonym sa...

Hej, gillar din blogg. Hoppas det är OK att jag lägger till dig som "Inspirationskälla" på min egen blogg! http://middaghosmamma.blogspot.com
Kram!

annamaria sa...

Hej Jessica! Tack för tipset, ska kolla inhhehållsförteckningarna.

Mamman: Tack för din länk! Nu ska jag kika in hos dig.

Anonym sa...

Va spännande att laga amerikansk!

Anonym sa...

Oj vad skoj att få testa något från USA. Sjud du i 2 timmar, jagg tror inte bönorna förstörs, en riktigt italiensk köttfärssås ska också sjudas i minst 2 timmar.

Anonym sa...

Vad fint du har fixat till det!
Vad kul med ny mat men jag skulle inte heller kokat bönorna så där länge.

annamaria sa...

Tack Karin! Det är alltid kul att pyssla lite.