torsdag 4 juli 2013

Godaste Kladdkakan från Kladdkake-SM!


 
Den här Kladdkakan återkommer jag ofta till. Bland det godaste jag vet i Kladdkake-väg, det är vinnaren av 2009 års Kladdkake-SM. Du hittar recept här. När jag gör fudgen så tar jag dock bara grädden och chokladen, kryddorna och honungen är enligt mitt tycke överlödiga. Den här fudgen kan användas till mycket, ringla den över lite bär, mums!
 
2008 så var faktiskt även jag med i denna roliga tävling. Jag tävlade med Choklad- och pistaschnötstårta med krispig jordnötsbotten. Alla de 6 bidragen som var med 2008 finns här. Ni förstår vilken dag - bara äta Kladdkaka.
 
 
 

2 kommentarer:

Martin sa...

Den kladdkakan måste jag göra i sommar! Älskar kladdkaka :)
Mvh Martin www.gottgrillat.se

annamaria sa...

Ja den är verkligen supergod! Fudgen gör allt liksom :-)

Trevlig helg Martin!