söndag 6 januari 2008

Snöväder med äggtoddy


En värmande krämig Äggtoddy i snövädret. Ja det sitter aldrig fel. Egentligen så tror jag mörk rom skulle varit ännu godare men nu erbjöd bara barskåpet vit rom så då fick det bli så. Tittar man runt lite bland äggtoddyrecepten så innehåller de egentligen den spritsort man gillar bäst - whiskey, rom, cognac....

Min Äggtoddy
2 glas
5 äggulor
5 msk strösocker
1 msk vaniljsocker
vit rom enligt önskad mängd

Allt utom rom vispas länge tills det blir riktigt tjockt och krämigt. Häll upp i glas - tillsätt sedan vit rom enligt önskad mängd.

Servera och njut med en go filt runt dig!


4 kommentarer:

Sara sa...

Hejsan ! Oj vad mycket snö ni har. Vi fick en del igår under kvällen och hade planerat att åka pulka idag men när vi vaknade imorse så var det bara blask :( En av nackdelarna med att bo här nere i söder, vi får sällan mycket snö.

Mår ni bra annars ? :)

Sara sa...

Ja, nu är jag nog tillbaka. Jag tror att jag måste sluta pressa mej själv med att blogga jämt och ständigt. Låta det komma lite mer naturligt istället. Jag tror det var mitt stora fel, då blir det inte roligt till slut. Jag letade bloggämne var jag än gick. Det gör jag delvis fortfarande, men på ett mer avslappnat sätt.

Cornelia börjar också i skolan på tisdag, och jag undrar varför i herrans namn då ? Varför inte imorrn ? Eller har dom ett visst antal dagar som dom måste hålla sej till ??

Anonym sa...

Gud vilken god äggtoddy, den gör vi om . kram martina Nybban

Anonym sa...

hej Anna
Du ska få ett gott recept på sallad av mig.1/2 litet vitkålshuvud,1/2 kilo morötter,1/2 purjolök,i röd paprika.Strimla kålen o morötterna o paprikan fint.Blanda1/2 DL olivolja,1/2 dl äppelcidervinäger,1/2 dl socker koka upp och häll över salladen och blanda. håller sig ca 1 v . kram Martina