onsdag 14 maj 2008

Utmaning

Det har varit endel utmaningar en tid. Börjar bli lite trött på dem - de sista har varit och är så låååånga. Men nu gör jag denna för att det är just SARA som skickat utmaningen till mig. Jag kommer däremot inte att skicka den vidare (förlåt Sara), jag skonar min omgivning denna gång.

En hel massa frågor - varsågoda och håll till godo!

1.När gick du upp idag? Kl 6.30, Lillhöna vaknade då och ville ha välling.

2.Diamanter eller pärlor? Diamanter

3.Senaste filmen du såg på bio? jag är ingen film-människa så det är väldigt länge sedan. Jag går förstås hellre och äter en bit mat för pengarna.

4.Favorit TV-program? Matprogram och House

5.Vad åt du till frukost? En härlig frukost hos Kompisen C och hennes son V - hembakta brödbullar och gott The.

6.Vad är ditt andranamn? Birgitta

7.Din favoritmat? Det godate jag vet är min Mormors mat - rotmos och fläsklägg, ärtsoppa eller hennes köttfärssås. Det finns inget som slår den!

8.Vilken mat gillar du inte? Lever

9.Vilken är din favorit CD för tillfället? usch lyssnar bara på radion

10.Vilken bil kör du? Volvo

11.Vilken är din favoritmacka? hembakt bröd i alla former. Gärna grovt.

12.Vilka mänskliga drag kan du bara inte med? Jag är nog ganska öppen för olika personer. Kan nog med de flesta människor. Jag avskyr dock rasism.

13.Vilka är dina favoritkläder? snygga jeans

14.Om du fick åka vart du ville, vart skulle du åka då? Till min vän Lisa och hennes familj i Tasmanien

15.Favoritklädmärke? ?????????

16.Var vill du dra dej tillbaka? dra tillbaka - nej det är nog inget för mig. Däremot ett stort hus på landet med pensionatsboende på tomten. Där jag kan servera härliga frukostar och middagar till mina gäster. Det är min dröm....

17.Favorit tid på dagen? förmiddagar

18.Var är du född? Växjö

19.Vilken är din favoritsport att se på? HANDBOLL!!!

20.Vem tror du inte sänder detta tillbaka? ingen eftersom det inte skickas vidare

21.Vem tror du skickar tillbaks först? ingen ( Sara trodde jag skulle vara först vi får väl se om jag "vann")

22.Coca cola eller Pepsi? Coca cola

23.Fotboll eller ishockey? Fotboll

24.Är du en morgonmänniska eller nattuggla? Morgonmänniska

25.Pedikyr eller manikyr? Manikyr

26.Några spännande nyheter att berätta för oss? jag och min blogg ska vara med i en tidning för föräldrar och barn framöver....säger inte mer....

27.Vad ville du bli när du var liten? Doktor - helst kirurg

28.Bästa barndomsminnet? Underbar barndom alltihop! Men visst är det en särskild känsla när man kör på den gata där vi bodde när man växte upp. Skogen och kojorna, ja allithop. Dessutom världens bästa föräldrar så då blir det ju bra alltihop!

29.Varit i Afrika? Nej

30.Någonsin rullat in någon i toapapper? Nej

31.Varit med om en bilolycka? Ja, jag blev påkörd av en bil när jag var i 12-årsåldern.

32.Favoritdagar i veckan? Fredagar

33.Favoritblommor? Perenna blommor och växter så kommer varje år och man blir lika lycklig varje år när de börjar synas i landen.

34.Favorit-snabbmatsrestaurang? Thaimat

35.Äger du en cykel? Ja

36.Vem fick du senaste mailet ifrån? en arbetskamrat

37.Vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort? Ingen, livrädd för det att sen inte kunna betala.

38.Läggdags? 22-tiden på vardagar .

39.Vems svar är du mest nyfiken på av dom du skickar brevet till? ?????????

40.Senaste personen/personerna du delade en middag med? Min goa familj

41.Vad sysslar du med just nu? Bloggar och läser psykiatri i en salig blandning men nu ska jag åka och köpa blommor!

42.Favoritfärg? Svart och Vitt

43.Hur många tatueringar? Inga 8det skulle ha blivit men jag fegade ur...)

44.Hur många sänder du den här utmaningen till? Inga

Jag utmanar: ingen

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan,

Ja han blir 6 månader nästa vecka=) Tiden går så otroligt snabbt.

Sara sa...

Klart du vann, det visste jag att du skulle göra! Och du, det gör inget att du inte skickade den vidare...jag förstår dej!

Sara sa...

Det är något som är konstigt, jag får dina kommentarer till min mail ???