onsdag 29 maj 2013

Kebab i bosniskt bröd = snabbmat

Även om jag verkligen älskar att laga mat så är vi också förtjusta i snabbmat. Övriga familjen skulle älska att äta Mamma Scans köttbullar men oj vad jag verkligen inte gillar dem...jag kan äta dem kalla med rödbetssallad. Så när det ska gå snabbt så gör jag enligt övriga de mest pinsamma saker.

Köper BARA kebabkött (eller pizzadeg som ni redan vet). Visst dem tittar lite skumt på mig men jag går hem med en låda kött. NÖJD!

Sen köpte jag frysta bosniska bröd (se bild nedan), som såg att passa bra till att fylla. Goda var dem! Duger när det ska gå snabbt. Nästa gång ska jag köpa pizzadeg och göra egna pita, mycket godare tror jag.

Dottern älskar att göra kalla såser så den fixade hon. Missa inte jalapenospadet - det är den som liksom gör det!

Kebabsås

5 dl crème fraîche 
5 msk majonnäs
3 msk jalapenospad eller mer...
1 finhackad jalapeno
1 pressad vitlöksklyfta ev 2
2 tsk paprikapulver
Salt och vitpeppar 

Blanda allt, låt dra en stund. Smaka av med mer salt om det behövs. 




 

Inga kommentarer: