onsdag 5 december 2007

Tomat och basilikasallad

Världens enklaste och världens godaste! Denna här salladen passar till det mesta. Kött, fisk, kyckling, ja det mesta helt enkelt. Piffar till det mesta.


Tomat och basilikasallad

Några söta och fina tomater
en halv kruka färsk basilika
lite olivolja
en gnutta socker
lite balsamvinäger
salt och vitpeppar

Blanda olja, vinäger, salt, vitpeppar och socker. Smaka av. Hacka tomaterna och strimla basilikan. Blanda med vinägretten. Låt stå en liten stund.

2 kommentarer:

Dubbelörn sa...

Vilken härlig blogg jag hittade här!!

Godsakerna nere i Malmö låter hur gott som helst. Brukar besöka Rinkeby o Tensta när jag är i Stockholm. Handlade alltid där när vi bodde i stan. Sesamringarna är våra favoriter. Finns i varje gatuhörn i Istanbul där min man kommer ifrån.

Ska nu leta efter sillen... *skrattar* o länkar till dig om det går bra. För här vill jag fortsätta kika in ;)

Kram

Sara sa...

Tomatsallad passar till så många olika rätter, jag tycker om att ha lite lök i också ! :)