måndag 29 oktober 2007

Saknar EKO-lådor

Bild lånad från ekoladan.se
EKO-lådor känns just nu väldigt poppis! Du är helt rätt som använder ekologiska produkter osv. Jag skulle väldigt gärna vara "inne och precis så modern" - både ur miljösynpunkt och för spänningen. Spänningen tänker du nu - är hon rubbad eller vad? Ja, kanske men visst är det lite som "Här är ditt kylskåp" (tv-programmet där en kock lagade mat ur folks kylskåp). Lådan kommer hem och du ska klura ut vad du ska göra av en kålrabbi till exempel. Utmaning tycker jag. Fast nu har jag ett bekymmer - jag bor i Småland. Jag har fortfarande inte hittat någon låd-leverantör här. Skåne och Stockholm har gott om. Vet du någon??
Det finns en leverantör av ekologiska produkter som heter Solmarka Gård - eller Solmarka bageri som ligger söder om Kalmar. De säljer fantastiska ekologiska produkter och bröd. (köpte rödkål häromdagen och gjorde jätte-god sallad - recept kommer framöver)
Men....ingen lådleverans.
Vill ha låda nu! Som barnen skulle sagt - nu mamma!!

3 kommentarer:

lina sa...

Saknar också EKO lådor. Bor i Norrland och så vitt jag vet finns det ingen leverantör i närheten. Kanske vore det en bra affärside, ekologiskt är ju väldigt poppis precis som du säger!

Anonym sa...

Kolla http://www.ekoboxen.se/

annamaria sa...

ullabulla: tack för tipset!!! jag har nu skickat mejl till företaget för att se om de vill köra lådor till mig på vischan. På hemsidan står det att de levererar till Växjö och Alvesta så vi får se....