söndag 2 december 2007

Vitlökssill och Möllan





Ännu mer sill. Ja, som ni säkert har märkt så blir det endel sill-recept nu fram till jul. Krämig och len vitlökssill blir det idag. Mmmmm

För övrigt så har jag och maken varit i Malmö i helgen - vad gör man där: jag säger bara MÖLLEVÅNGSTORGET!!!!!!!! Jämförelse: ett barn i världens största leksaksaffär. Ja där gick jag - placerade först maken på en lämplig pub och sen var det järnet. Inköp och allt ätande ska snart skrivas ner.

Vitlökssill

1 pkt 5-minuters-sill
½ dl majonnäs
1 dl creme fraiche
½ dl gräddfil
2 pressade vitlöksklyftor
½ dl finhackad paprika (gärna olika färger)
3 msk hackad gräslök
1 krm salt
½ krm vitpeppar

Häll av sillen väl. Skär sillen i små bitar. Blanda såsen och lägg i sillen. Bör stå något dygn innan servering.

3 kommentarer:

Mamsen sa...

Det måste jag göra till jul. Vitlökssill är mycket poppis här i huset.

Sara sa...

Välkommen hem !! Hur var resan ? Jag har inte hunnit blogga eller nånting, Cornelia har blivit sjuk - IGEN !!! :( Idag har jag i alla fall hunnit baka lussekatter och igår var vi i Malmö och köpte julklappar, men mot slutet var det allt annat än roligt. ICA var vår slutstation och Cornelia grät sej genom hela affären, så idag har det blivit lugna puckar och jag kommer tagga ner lite tills hon är helt frisk för jag tycker hon har blivit sjuk mycket nu på sistone.

Du skrev om det här med att lämna bort en bebis som är 5 mån gammal. Jag tycker i alla fall inte det är nåt konstigt, man måste ju få ladda batterierna lite. Sen är det ju ingen som dör på kuppen av att vara borta lite från varandra ? Min mamma hade Cornelia rätt så ofta när hon var väldigt liten, nu är hon ju inte direkt främmad för att sova hos andra. Men skriv gärna och berätta om er helg :)

Kramar Sara

Anonym sa...

Tänk om alla kvinnor hade varit så förutseende att dom dumpade sin man på puben !!!!!!!!
Jag ska genast föra detta ut i eter..........