lördag 26 januari 2008

Kaffirlimeblad och Curryblad

Jag är på kryddjakt! Curryblad har jag aldrig provat, Lisa och tafflarna skriver om dessa curryblad. Min vän Jesse från Tasmanien frågade om jag lagade mat med curryblad.

JAG VILL HA CURRYBLAD! Jag har bara ett problem. Jag har hittar inga i butikerna här runtomkring. Finns det någon e-butik som säljer? Jag har kollat lite men inte hittat några.

Nu börjar dessutom mina Kaffirlimeblad ta slut. Jag köpte dem i en kryddbutik i Köpenhamn. Hittar inga limeblad heller. Suck och pust! Som sagt ibland önskar jag att jag inte bodde i mörkaste skogen i Småland.
Är det någon som vet var jag kan hitta dessa kryddor??

2 kommentarer:

Anne sa...

Kaffirlimeblad tror jag bestämt att jag köper på.. Ica? :) Säg till om du behöver leverans från storstan, så skickar jag så gärna. (Om du bara listar ut var curryblad finns går jag gärna och handlar åt dig.)

annamaria sa...

Tack du är en pärla! Jag ska kolla ICA igen - och be dem ta hem då. Kanske skulle kolla santa marias hemsida....hör av mig....