onsdag 7 november 2007

Smygreklam och kvällsgott från Spanien

Snygga nya produkter från Nybro Crystal - design min man!!!

Passar utmärkt i ett kök kan jag meddela.

Den randiga vasen heter - Spiro

Skålen till höger med blad heter - Deap leavs


En underbar liten smörgås till kvällen serveras:

Pan Con Tomaca 4p

2 tomater

1 msk finhackad persilja

½ pressad vitlöksklyfta

salt

4 stora skivor vitt bröd - gärna lantbröd

4 skivor Jamon Serrano eller annan lufttorkad skinka

Mosa tomaterna, lägg i vitlök och persilja. Salta efter behag. Rosta brödet - eller stek i stekpanna. Bred på tomatröran och lägg skinkan överst.

Prova detta - det är så mumsigt - det smakar Spanien helt enkelt. Det doftar Spanien också kan jag meddela.

2 kommentarer:

lina sa...

En sån där kvällsmacka skulle jag inte tacka nej till:)Även den svartrandiga vasen vill jag ju ha, ursnygg!

Anne sa...

Oj, vad duktig han är! Och du med, såklart :) Både vaser och smörgås är imponerande!