lördag 10 november 2007

Majs-kycklinginnerfilé med soltorkade tomater och grillad paprika



Innebandy-match med vinst blev det idag för sonen och maken (som är tränare). Lite gott efter matchen. Majs-kycklinginnerfilé med soltorkade tomater. Jag gillar innerfiléerna - kanske av lathet. De behöver inte skivas utan är lagom från början. Dessutom är de goda - de blir inte så gummi-aktiga som vanliga kycklingfiléer kan bli. Eller är det bara jag som tycker det?

Majskyckling-innerfilé med soltorkade tomater 6-8 p
1 kg kycklinginnerfilé
1 burk soltorkade tomater
2 inlagda grillade paprikor



Sås:
1 burk Creme bonjour ost med taco-smak
3 dl grädde - valfri sort
2 tsk soja
1,5 tsk dijonsenap
10 krossade grönpepparkorn
1 tsk curry
Stek filéerna i en stekpanna, salta och peppra dem. Lägg de i en ugnsfast form, lägg hackade tomater och grillade paprikor över. Koka ihop såsen och häll över kycklingen. Hit kan man förbereda om man vill. Sedan är det bara att gratinera i 225 grader i ca 20 minuter.

Servera med jasminris och en god sallad


4 kommentarer:

Sara sa...

Det där såg riktigt gott ut. Var får du tag på majs innerfiléer ?

annamaria sa...

Det är Torsåsen som har dem. Jag brukar köpa både majskyckling innerfiléer och vanliga majsfiléer av Torsåsen. Finns även hela kycklingar. Köpt dem på Willys och Citygross. Självklart funkar det med vanliga kycklinginnerfiléer också! Men majskycklingen smakar mer - goda tycker jag.

Sara sa...

Det ska jag hålla utkik efter, jag köper alltid guldfågelns filéer men man måste ju prova något annat ibland.

Sara sa...

Kronfågeln menar jag, blandar alltid ihop dom två :)