torsdag 8 november 2007

Grillad paprika med kryddigt fetaostströssel

Jag var sugen på något nytt till förrätt. Uttråkad på mina vanliga förrätter. Så då fick man sätta fart på cellerna. Så här blev det. Maken som älskar kött i alla former reflekterade inte ens över att det var vegetariskt förrän jag sa något...att man aldrig kan vara tyst.

Grillad paprika med kryddigt fetostströssel
4 p
1 stor inlagd grillad paprika delad på 4 delar
1 halv fetaost
1 tsk franska kryddor

Mosa osten och blanda med kryddan. Fördela oströran över osten (på insidan av paprikan).
Gratineras i ugn - på grill i ca 5 minuter tills osten fått fin färg.

Dressing
3 msk olivolja
1 msk balsamvinäger
1 gnutta socker
salt och vitpeppar

Blanda allt.

Lägg upp paprikan på en fin tallrik och servera med dressingen droppad över + några goda salladsblad, en krämig Tzatsiki och örtbrödspinnar.




Jag har använt Fontanas grillade paprika - mycket söt och god!

5 kommentarer:

lina sa...

Mmm, känns lite Grekland inspirerat och jag älskar Grekisk mat.

Anne sa...

Du, det låter typ olagligt gott. *måste göra*

natz sa...

mums, låter supergott. och snyggt upplagt också! :)

annamaria sa...

Natz: tack tack!! Välkommen till min blogg!!

Anne: Det ÄR gott! Tzatziki till är underbart! Sedan är jag rysligt förtjust i vitlöksbröd i alla former.

Lina: Visst är det Grekland! Fräscht och gott som på en liten Grek-ö....

Anonym sa...

Detta låter som något för mig. Älskar fetaost!